(A) Warszawa. W 2 zeszycie miesięcznika „Studio” ukazuje się opowiadanie Brunona Schulza pod tytułem O sobie.
(B) W tym samym numerze „Studia” ukazuje się recenzja tomu prozy Akacje kwitną Debory Vogel, w której wzmiankowany jest Bruno Schulz.
(C) Ponadto na ostatniej stronie, w dziale „Odpowiedzi Redakcji”, zamieszczono informację, której adresatem jest niejaki „Pan B. S.” z Drohobycza.
(D) Warszawa. W 17 numerze tygodnika „Pion” ukazuje się szkic krytyczny Brunona Schulza Aneksja podświadomości. Uwagi o „Cudzoziemce” Kuncewiczowej.
(B) Anonimowy autor tej krótkiej recenzji najpierw pyta o podobieństwo książki Akacje kwitną Debory Vogel do prozy Schulza („z powodu występujących i tu «manekinów»”), zaraz potem jednak potwierdza jej „całkowitą samoistność”1. (pls)
(C) Jej treść: „Otrzymaliśmy. Serdecznie dziękujemy za łaskawe przyrzeczenie. Zwłaszcza interesują nas uwagi pańskie o twórczości”2, pozwala w adresacie tej redakcyjnej odpowiedzi upatrywać samego Schulza. W tej sytuacji „uwagi […] o twórczości” to być może opublikowany w czerwcowo-lipcowym numerze „Studia” tekst Mityzacja rzeczywistości.
Zobacz też: 10 maja 1936, 5 lipca 1936, 22 lipca 1936, sierpień–wrzesień 1936*, październik 1936, listopad 1936, grudzień 1936. (mo)
(D) Publikacja ta jest recenzją3 powieści Marii Kuncewiczowej Cudzoziemka (Warszawa 1936), jedną z trzech wypowiedzi krytycznych, jakie Bruno Schulz poświęcił twórczości tej pisarki (19 stycznia 1936, 2 września 1937).
Zobacz też: 2 lutego 1936, 3 lutego 1936. (mw)