Kraków. Otwarcie wystawy w Żydowskim Domu Akademickim, w której uczestniczy Bruno Schulz.
Schulz bierze udział w pierwszej wystawie zorganizowanej przez nowo powstałe Żydowskie Towarzystwo Krzewienia (Szerzenia) Sztuk Pięknych w Krakowie, którą rozlokowano w reprezentacyjnych salach Żydowskiego Domu Akademickiego przy ul. Przemyskiej 3. Wernisaż ma bardzo uroczysty charakter1. Opublikowano katalog-przewodnik wystawy2, a w prasie ukazują się artykuły na jej temat i drobne wzmianki informacyjne3. Impreza będzie trwać przez miesiąc4.Oprócz Schulza wystawia się szesnastu artystów (z Krakowa i zachodniej Małopolski), w tym również malarze starszego pokolenia, jak Abraham Neumann i Artur Markowicz5. Omówienie prezentowanych prac zawiera recenzja autorstwa Henryka Webera, który o Schulzu pisze między innymi: „Dziwny świat zamyka się w pięknych pracach B. Szulca [!]. […] Trzeba te rzeczy oglądać, ażeby przynajmniej po części uchylić rąbek tego niesamowitego świata”6. Chociaż nie wiadomo, jakie dzieła Schulz wysłał do Krakowa, to jest pewne, że znalazła się między nimi Xięga bałwochwalcza. 7 marca ukaże się bowiem w prasie krótka notka mówiąca o sprzedaniu z wystawy „6 plansz mało znanego u nas, lecz wybitnego grafika Bruno Schultza [!]. Szulz [!], znany na terenie wschodniej Małopolski, wydaje cały cykl grafik, obejmujący 20 plansz oraz kartę tytułową jako rysunek oryginalny na czerpanym papierze w wytwornej płóciennej oprawie. Cena całego cyklu 200 zł w subskrypcji”7.
Zobacz też: 16 marca 1930. (um)