22 lutego 1930, sobota

Kraków. W „Nowym Dzienniku” ukazuje się artykuł Henryka Webera Wystawa malarzy żydowskich w Krakowie. (Na marginesie wystawy), w którym pojawia się omówienie twórczości plastycznej Brunona Schulza.

Recenzując wystawę zorganizowaną w Żydowskim Domu Akademickim w Krakowie, malarz i krytyk sztuki Henryk Weber1 zauważył, że dziwny świat zamknięty w pięknych pracach Schulza stanowi „przylądek głębokiej, skomplikowanej psychiki, która w samoudręce swojej wyłoniła z siebie swoistą mitologię, własną wizyjną rzeczywistość, o boleśnie, groteskowo wykrzywionym obliczu”2.

Zobacz też: marzec 1930, 7 marca 1930, 16 marca 1930. (pls)

  • 1
    Zob. Diana Wasilewska, Poza mainstreamem. Henryk Weber – przedstawiciel żydowskich krytyków sztuki w międzywojennym Krakowie, „Tekstualia” 2019, nr 2, s. 37–54.
  • 2
    Henryk Weber, Wystawa malarzy żydowskich w Krakowie. (Na marginesie wystawy), „Nowy Dziennik” 1930, nr 48, s. 5–6.