(A) Lwów. W dzienniku „Chwila” ukazuje się notatka prasowa zatytułowana Z Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych We Lwowie, zapowiadająca wernisaż Salonu Wiosennego i wymieniająca wśród prezentowanych artystów Brunona Schulza.
(B) Lwów, Pałac Sztuki. Otwarcie Salonu Wiosennego – wystawy Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych (TPSP) we Lwowie.
(A) Podczas uroczystości słowo wstępne ma wygłosić Władysław Kozicki1, profesor Uniwersytetu Jana Kazimierza2. (pls)
(B) Salon Wiosenny urządzany jest w Pałacu Sztuki przy placu Targów Wschodnich (Powystawowym) od 1922 roku. Tym razem na ekspozycję, oprócz „wystawy ogólnej”, składają się wystawy: Anny Harland Zajączkowskiej (pośmiertna), Związku X Artystów Plastyków we Lwowie i sztuki ludowej3. Prace Schulza, prezentowane na „wystawie ogólnej”, zajmują osobną salę – jako „wystawa zbiorowa” (indywidualna), która obejmuje: siedemnaście cliché-verre’ów, dwadzieścia rysunków ołówkiem (bądź ołówkiem i tuszem), jedną akwarelę i jedną temperę4. Poza częścią grafik tylko osiem prac nie pochodzi ze zbiorów prywatnych5.
Dwa rysunki tuszem i ołówkiem, wystawione z ceną 300 zł za każdy – Autoportret (ze sztalugą) i Spotkanie – kupi z wystawy lwowskie TPSP, skąd trafią do Narodowej Galerii Miasta Lwowa (obecnie znajdują się w Lwowskiej Galerii Sztuki, nr Г-V-110 i nr Г-V-345). Reprodukcję grafiki Pielgrzymi zamieści ilustrowany dodatek do dziennika „Chwila”6. Pokaz Schulza zostanie dostrzeżony przez wielu krytyków i na ogół oceniony bardzo pozytywnie7.
Jako uczestnik Salonu Wiosennego Schulz nawiązuje kontakty z niektórymi członkami grupy „artes” (wystawiającymi tam jako „Lewe skrzydło”) i staje się bardziej znany w środowisku artystycznym Lwowa8.