14 grudnia 1935, sobota

Lwów. W „Kurierze Lwowskim” ukazuje się artykuł Janiny Kilian-Stanisławskiej zatytułowany Wystawa prac lwowskiego Zaw. Związku Plastyków, w którym pojawia się omówienie twórczości plastycznej Brunona Schulza.

Autorka, recenzując zbiorową wystawę Andrzeja Pronaszki, Fryca Kleinmana Jarosławy Muzyki i Brunona Schulza w siedzibie lwowskiego oddziału Związku Zawodowego Polskich Artystów Plastyków, zauważa, że Schulz zmienił nastawienie formalne1 do swej sztuki na kubistyczne, ale pozostawił dawną tematykę: ezoteryczną i diaboliczno-masochistyczną. Od czysto graficznego warsztatu na rzecz tematyki odsuwają go „kompleksy freudowskie”, choć dominacja treści nad formą nie powinna w tym wypadku dziwić, zważywszy na to, że jest on wybitnym pisarzem2.

Zobacz też: 1 grudnia 1935*, 12 grudnia 1935*, 15 grudnia 1935*, 21 grudnia 1935*, 22 grudnia 1935*, 24 grudnia 1935*, 28 grudnia 1935*, grudzień 1935*, 2 lutego 1936*. (pls)

  • 1
    Porównaj 21 maja 1930*.
  • 2
    Janina K[ilian]-Stanisławska, Wystawa prac lwowskiego Zaw. Związku Plastyków, „Kurier Lwowski” 1935, nr 345, s. 7 (dostępne on-line: https://jbc.bj.uj.edu.pl/dlibra/publication/208891/edition/197613/content).