Lwów. W „Kurierze Lwowskim” ukazuje się artykuł Janiny Kilian-Stanisławskiej zatytułowany Wystawa prac lwowskiego Zaw. Związku Plastyków, w którym pojawia się omówienie twórczości plastycznej Brunona Schulza.
Autorka, recenzując zbiorową wystawę Andrzeja Pronaszki, Fryca Kleinmana Jarosławy Muzyki i Brunona Schulza w siedzibie lwowskiego oddziału Związku Zawodowego Polskich Artystów Plastyków, zauważa, że Schulz zmienił nastawienie formalne1 do swej sztuki na kubistyczne, ale pozostawił dawną tematykę: ezoteryczną i diaboliczno-masochistyczną. Od czysto graficznego warsztatu na rzecz tematyki odsuwają go „kompleksy freudowskie”, choć dominacja treści nad formą nie powinna w tym wypadku dziwić, zważywszy na to, że jest on wybitnym pisarzem2.
Zobacz też: 1 grudnia 1935*, 12 grudnia 1935*, 15 grudnia 1935*, 21 grudnia 1935*, 22 grudnia 1935*, 24 grudnia 1935*, 28 grudnia 1935*, grudzień 1935*, 2 lutego 1936*. (pls)